مجتمع آموزشی توحید بخارستاین وبلاگ جهت اطلاع رسانی به دانش آموزان، همکاران و اولیاء محترم طراحی شده است. |
سلام بر حسین (ع)خورشید، یک شراره کوچک از این غم است
کلاس زبان فارسیکلاس زبان آموزی فارسی از روز شنبه سوم آبان (25 اکتبر) در مجتمع توحید برگزار می شود.کلاس ها هر شنبه از ساعت 10 صبح لغایت 13 تشکیل می شود.
بازدید دانش آموزان از کاخ نیکلای چائوشسکودانش آموزان مدرسه توحید روز یکشنبه 27 مهر ماه از کاخ نیکلای چائوشسکو بازدید کردند.
این کاخ که از آن به عنوان «کاخ پارلمان» نام برده میشود و بعد از ساختمان پنتاگون در آمریکا، دومین ساختمان اداری بزرگ جهان به شمار میرود، با نزدیک به چهار میلیون فوت مربع مساحت سالانه میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان است. این کاخ از مهمترین جاذبههای توریستی رومانی به شمار رفته و بزرگترین بنای غیرنظامی، گران قیمتترین مجموعه اداری و دولتی و سنگینترین ساختمان جهان شناخته میشود.
ادامه مطلب جشن عید غدیربه مناسبت فرا رسیدن عید غدیر جشنی در مدرسه توحید برگزار گردید. این مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم شروع شد. در ادامه مدیر مجتمع، عید غدیر خم را به همکاران، اولیاء و دانش آموزان تبریک گفت. اجرای سرود توسط دانش آموزان،پذیرایی، خواندن مقاله، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز از دیگر برنامه ها بود.
آشنایی با ساختار کتاب فارسی اول ابتدایی (1)والدین گرامی با مطالعه مطلب ذیل می توانید به فرزندانتان در یادگیری زبان فارسی کمک کنید.
آشنايی باساختار کتاب فارسی اوّل: کتاب فارسی در پايهٔ اوّل به دليل آن که آغاز آموزش های زبانی است از ديد ساختاری اندکی باکتاب های ديگر متفاوت است، به همين دليل، ساختار کتاب اوّل و کتاب های دوّم به بعد جداگانه بررسی می شود؛ امّا به لحاظ محتوا در هر پايه، اهداف مشخصی دنبال می شود. کتاب فارسی در سال اوّل شامل سه بخش است: نگاره ها، نشانه های يک، نشانه های دو، ساختار انتخابی بر مبنای مراحل رشد زبان و توانايی يادگيری، طراحی شده امّا کتاب های دوّم به بعد ساختار موضوعی دارند. گرچه ساختار زبانی اين کتاب ها نيز در فارسی اوّل بر پايهٔ موضوع هايی نظير (نهادها،بهداشت، اخلاق، دانش و دانشمندان، دين، ملی ميهنی، طبيعت، هنر و ادب) شکل گرفته است، اما اين تقسيم بندی به صورت آشکار در ساختار کتاب به چشم نمی آيد. بخش اوّل: نگاره ها اين بخش در واقع جانشين لوحه ها در کتابهای پيشين است. ده نگاره برای چهار هفته، پيش بينی شده است که شامل ده موضوع است؛ خانواده، در راه مدرسه، حياط مدرسه، کلاس، بوستان (پارک)،طبيعت و مزرعه،باغ وحش، مسجد،عيد نوروز. هر نگاره عنوان و موضوع خاصی دارد که دربرگيرندهٔ مطالب آن نگاره است؛ مانند: به خانهٔ ما خوش آمدی يا بازی،بازی تماشا. اين عناوين به جای جمله های قالبی و خشک و بی روح برگزيده شده است. رويکرد آموزش نگاره ها از کل به جزء است: ابتدا تصوير بزرگ نگاره با هدف تشويق دانش آموزان به سخن گفتن، خوب ديدن،تفکّر و خوب گوش دادن پيش روی آنهاست. سپس تصاويرکوچک زير نگاره همراه با نام هر تصوير عرضه می شود تا تصوير و نام آن، هردو در ذهن دانش آموز ثبت و ضبط شود.
نکتۀمهم: ذکر نام هر تصوير تنها برای آشنايی با شکل کلی کلمه است نه يادگيری شکل نوشتاری آن، پس تأکيد بر روی تصوير است نه واژه. فعّاليّتهاوتجربه های يادگيری: تعداد فعّاليّت های يادگيری با توجّه به توان درک و دريافت و ميزان پيشرفت سوادآموزی از نگارهٔ يک تا ده، متفاوت است؛ و بر پايهٔ رعايت اصل حرکت از ساده به دشوار و نيز با توجّه به توانايی ذهنی و زبانی کودکان، اين فعّاليّت ها سازماندهی شده است؛ بنابراين در نگاره ها حدود دو تا شش فعّاليّت پيش بينی شده است. فعّاليّت های يادگيری به گونه ای سامان يافته، در چند بخش ارائه می گردد. هدف از اين فعّاليّت ها يکسان کردن روش های آموزش است و معلّم می تواند آزادانه عمل کند. اين آزادی عمل به توانايی ها و ظرفيت های تک تک افراد کلاس باز می گردد.
غدیر بر عاشقان ولایت مبارک
عید غدیر، عید الله اكبر و عید آل محمد و ارزشمندترین و والاترین عید اسلامى است. هیچ روزى در طول سال، فرخنده تر و مبارك تر از این روز مقدس نزد شیعیان اهل بیت نیست. امام صادق سلام الله علیه مى فرماید: «ان یوم غدیر خم بین الفطر و الاضحى و الجمعه كالقمر بین الكواكب...»؛ روزعید غدیر خم در میان سه عید فطر و قربان و جمعه، مانند درخشندگى ماه در میان ستارگان است. چه تعبیر ظریفى امام دارد كه عید غدیر را تشبیه به ماه كرده است و دیگر اعیاد را به ستاره؛ زیرا در این روز بزرگ بود كه خداوند اعلام كرد: امروز دین را بر شما تكمیل كردم و نعمتم را بر شما به اتمام رساندم «الیوم اكملت لكم دینكم و اتممت علیكم نعمتى و رضیت لكم الاسلام دینا»؛ نعمت بزرگ اسلام كه از هر نعمتى ارزنده تر و گرانبهاتر است، كامل نمى شود و محقق نمى گردد جز با ولایت علىه السلام « و ما نودى بشىء مثل ما نودى بالولایه».
بزرگداشت روز حافظ
با مشاهیر کشورمان بیشتر آشنا شویم. شمس الدین محمد حافظ ملقب به خواجه حافظ شیرازی و مشهور به لسان الغیب از مشهورترین شعرای تاریخ ایران زمین است که تا نام ایران زنده و پا برجاست نام وی نیز جاودان خواهد بود. با وجود شهرت والای این شاعران گران مایه در خصوص دوران زندگی حافظ بویژه زمان به دنیا آمدن او اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی در حدود سال 726 ه.ق در شهر شیراز به دنیا آمد است. اطلاعات چندانی از خانواده و اجداد خواجه حافظ در دست نیست و ظاهراً پدرش بهاء الدین نام داشته و در دوره سلطنت اتابکان فارس از اصفهان به شیراز مهاجرت کرده است. شمس الدین از دوران طفولیت به مکتب و مدرسه روی آورد و به آموختن علوم و معلومات زمان خویش به محضر علما و فضلای زادگاهش شتافت و از این بزرگان بویژه قوام الدین عبدا... بهره ها گرفت.خواجه در دوران جوانی بر تمام علوم مذهبی و ادبی روزگار خود تسلط یافت. او هنوز دهه بیست زندگی خود را سپری نکرده بود که به یکی از مشاهیر علم و ادب دیار خود تبدل شد. وی در این دوره علاوه بر اندوخته عمیق علمی و ادبی خود قرآن را نیز کامل از حفظ داشت و از این روی تخلص حافظ بر خود نهاد.
ثبت نام کلاس زبان آموزی فارسیبه اطلاع هموطنان عزیز مقیم در بخارست می رساند، جهت ثبت نام در کلاس زبان آموزی فارسی از روز دوشنبه ششم اکتبر 2014 به مدرسه مراجعه نمایند.
عید قربان بر شما مبارکروز دهم ماه ذی الحجه، مصادف با عید قربان از گرامیترین عیدهای مسلمانان است که به یاد ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته میشود.
بازدید سفیر محترم از مدرسه توحید بخارستدر روز پنج شنبه دهم مهر ماه جناب آقای معیر سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در رومانی از مجتمع آموزشی توحید بازدید به عمل آوردند. در این راستا جلسه ای با حضور ایشان، رایزن فرهنگی و معلمان برگزار شد. |
|
[ طراح قالب : آوازک | Theme By : Avazak.ir ] |